Our 52 hour travel Down Under

On the 22nd and 23rd of August 2019, our team, divided in two groups, started its journey to the other side of the world: Australia! It took us 52 hours, two flights, one stop in Singapore and the use of every just available transportation (besides ship!) to get to Quorn, a town close to Port Augusta and our base for the first month in Down Under. In this blog, we will take you on this journey and tell you more about our travel to Australia.

Starting at 8am, the team met at the airport, together with friends and family. It was quite an emotional goodbye, with a lot of hugs and sad smiles. We will miss our loved ones and this moment was when we felt it the most!

After a twelve-hour long flight and a lot of snacks, we arrived in Singapore, where we had a 19-hour layover. After checking into our hotel, we did not lose much time and went directly for exploring this big and exciting city. The Marina Bay, panoramic views and botanical gardens took our breath away; only a few of us have ever seen such a different city!

A challenge was the search for food; we are not used to the Asian cuisine that is offered at every corner in Singapore. However, our stomachs were still fine after a nice dinner together and we headed back to the airport for our second flight to Adelaide.

By this time, most of our team members were exhausted and took the time on the airplane to rest and sleep. Six hours later and we finally landed in Adelaide, Australia! But the journey doesn't end here…

In order to get to our final destination, Quorn, we needed to pick up our vans that will also be our convoy cars during the BWSC. After coming by several pick up locations, we finally got all our cars together and could start the three-hour drive to Quorn! On our way, we were able to soak in the first impressions of this beautiful country, its landscapes and flora and fauna. We even saw some kangaroos, climbing on the hills and resting in the sun!

Another thing that we realized: Australia is not as warm as everyone thinks! The time of our arrival still marks deep winter in South Australia, which means day temperatures of 18 degrees Celsius and night temperatures of 0 degree Celsius! Definitely something that not all of us have expected and that we have to learn to deal with.

Around 6pm, after 52 hours of traveling, we finally arrived at our base, the Quorn Outdoor Education Centre. While the first group had to arrange themselves, the second group got welcomed by the others as soon as they arrived. With a nice, warm dinner together and a GROEN yell (of course!), we rounded up the long and exhausting journey that was now lying behind us.

After a two-day adjustment period, we are now ready to start working in our workplace at Port Augusta and cannot wait for the following months which will be full of adventures, new exciting stories, fun and hard work!

Onze 52 uur durende reis Down Under

Op 22 en 23 augustus 2019 begon ons team, verdeeld in twee groepen, zijn reis naar de andere kant van de wereld: Australië! Het kostte ons 52 uur, twee vluchten, één stop in Singapore en het gebruik van alle beschikbare transportmiddelen (behalve de boot!) om naar Quorn te komen. Een stad in de buurt van Port Augusta en onze basis voor de eerste maand Down Under. In deze blog nemen we je mee op reis en vertellen we je meer over onze reis naar Australië.

Om 8 uur 's ochtends ontmoette het team elkaar op Schiphol, samen met vrienden en familie. Het was een behoorlijk emotioneel afscheid, met veel knuffels en een trieste glimlach. We zullen onze geliefden missen en tijdens ons afscheid drong dit nog even goed door.

Na een twaalf uur durende vlucht en veel snacks kwamen we aan in Singapore, waar we een tussenstop van 19 uur hadden. Na het inchecken in ons hotel, wilden we geen tijd verspillen en  gingen we direct op pad om deze grote en opwindende stad te verkennen. De Marina Bay, panoramisch uitzichten en de botanische tuinen waren adembenemend; slechts enkelen van ons waren ooit in een vergelijkbare stad geweest!

Een uitdaging was het zoeken naar eten; we zijn niet gewend aan de Aziatische keuken die op elke hoek in Singapore wordt aangeboden. Uiteindelijk hebben we samen toch een heerlijk diner gehad, die zelfs onze maag kon verdragen. Daarna gingen we terug naar het vliegveld voor onze tweede vlucht naar Adelaide.

Tegen die tijd waren de meeste van onze teamleden uitgeput en namen de tijd in het vliegtuig om te rusten en slapen. Zes uur later landden we eindelijk in Adelaide, Australië! Maar de reis was nog niet voorbij...

Om onze eindbestemming, Quorn, te bereiken, moesten we onze pick-ups ophalen die ook onze konvooi auto's zullen zijn tijdens het BWSC. Nadat we langs verschillende afhaallocaties moesten, hadden we uiteindelijk al onze auto's bij elkaar en kon de drie uur durende rit naar Quorn beginnen! Onderweg konden we genieten van de eerste indrukken van dit prachtige land, de landschappen en flora en fauna. We zagen zelfs enkele kangoeroes, ze klommen op de heuvels en rustten uit in de zon!

Een andere ontdekking die we deden: Australië is niet zo warm als we van tevoren dachten! Gedurende de tijd dat wij hier zijn is het nog steeds winter in Zuid-Australië, wat dagtemperaturen van 18 graden Celsius en nachttemperaturen van 0 graden Celsius betekent! Absoluut iets wat we niet allemaal hadden verwacht en waar we mee moeten leren omgaan.

Rond 6 uur 's middags, na 52 uur reizen, kwamen we eindelijk aan bij onze basis, het Quorn Outdoor Education Centre. Terwijl de eerste groep alles zelf moest ontdekken, werd de tweede groep verwelkomd door de anderen zodra ze aankwamen. Met een lekker, warm diner samen en onze GROEN yell (natuurlijk!), hebben we de lange en vermoeiende reis afgerond die nu achter ons ligt.

Na twee dagen om te kunnen acclimatiseren zijn we nu klaar om te beginnen met werken op onze werkplek in Port Augusta en kunnen we niet wachten op de volgende maanden vol avonturen, nieuwe spannende verhalen, plezier en hard werken!